• 728001_orig6.jpg
  • 776188-9.jpg
  • 11141041410.jpg
  • kadhimiya-shrine.jpg

 همایش پس از سفر عتبات دانشگاهیان استان خراسان رضوی روز جمعه ۱۴آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین ستاد و زائرین دانشگاهی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این یادمان که مدیران و روحانیون کاروانها نیز حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش نماهنگ های خاطره انگیز زائرین ازسفر ،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ریاست ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به ایراد سخرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:برگزاری جلسات پس از سفر و حفظ دستاوردهای سفر عتبات دانشگاهیان از مهمترین وظایف این ستاد می باشد.

ایشان افزودند: برگزاری این جلسات، نقش مهمی در گسترش ارتباط زائرین با روحانی و مدیر کاروان داشته و امکان تداوم ارتباط و تاثیر تربیتی در زائرین خواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حیدری از فعالان حوزه مقاومت، در خصوص بیداری اسلامی پیرامون وضعیت منطقه و وضعیت سیاسی- فرهنگی عراق توضیحاتی به حضار ارائه داد.

وی در خصوص اهمیت ولایت فقیه و تاثیر آن را در خصوص مقاومت مردم عراق، بحرین، یمن و لبنان بسیار مهم ارزیابی کرد و ایران را سکان دار جبهه مقاومت اسلامی و ام القرای اسلام در منطقه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حیدری گفت: نقشه دشمن سلب امید از اسلام، جهان عرب و حتی شیعیان غیر ایرانی است که جنگ و مقاومت چه فایده ای دارد .

در ادامه همایش، مدیران و روحانیون کاروانها ضمن حضور در جایگاه ، نکاتی را به صورت مختصر بیان نمودند.

قرعه کشی از بین حضار در سالن ، مداحی ، اهداء هدایای فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ، بیان خاطره و دلنوشته توسط زائرین ، پخش نماهنگ های زیبا از مراحل سفر از دیگر برنامه های این همایش بود.

در ادامه مراسم از آثار برتر در زمینه های نماهنگ ، عکس ، دلنوشته و خاطره که در مسابقه حرم تا حرم شرکت نموده بودند، تقدیر شد.

نفرات برتر مسابقه عکاسی:

 

1- آقای امیر بابا پور      2- آقای محسن رضایی       3- آقای محمدحسین رستمی     4- آقای الیاس ایزدخواه     5- خانم ایوبی

 

نفرات برتر مسابقه خاطره نویسی:

 

1- خانم قهرمانی    2- خانم ایوبی    3- خانم محمدیان     4- خانم قدس روحانی    5- خانم آریا نژاد

 

نفرات برتر مسابقه نماهنگ:

 1- خانم پور ابراهیم       2- آقای امیر باباپور       3- خانم نجفی

 

تصاویر این همایش به زودی در منوی گالری همین سایت قرار خواهد گرفت